12. Consumatorul are dreptul de a se retrage din contract fără a invoca vreun motiv, fără a datora despăgubiri sau penalități, în termen de 14 zile de la data primirii bunurilor de către Consumator sau de către o terță parte.
13. Pentru a-și exercita dreptul în temeiul prezentei clauze, Consumatorul trebuie să notifice în mod neechivoc Comerciantul cu privire la decizia sa de retragere din contract, individualizând bunurile pe care dorește să le returneze, furnizând toate datele privind comanda și livrarea, inclusiv, dar fără a se limita la: conținutul și valoarea comenzii, datele persoanei care a plasat comanda, datele persoanei care a acceptat livrarea și data livrării.
14. Comerciantul publică pe site-ul său web un formular pentru exercitarea dreptului de retragere din contract.
15. Pentru exercitarea dreptului de retragere, Comerciantul oferă consumatorului opțiunea de a completa și trimite electronic prin intermediul site-ului web formularul standard de retragere sau o altă cerere neechivocă. În aceste cazuri, Comerciantul trimite imediat consumatorului confirmarea primirii refuzului său pe un suport durabil.
16. Consumatorul este obligat să returneze bunurile pe cheltuiala proprie, împreună cu o notă (scrisoare de transport) eliberată de serviciul de curierat la primirea și plata bunurilor, care atestă suma și data bunurilor plătite de acesta și factura, dacă există, prin înmânarea acestora către Comerciant sau către o persoană autorizată de acesta din urmă, în termen de 14 zile de la data la care Consumatorul și-a exercitat dreptul de retragere din contract.
17. La returnare, bunurile trebuie să fie în ambalajul original, fără urme de utilizare sau deteriorare a aspectului comercial.
18. Comerciantul are dreptul de a amâna rambursarea plăților până la primirea înapoi a bunurilor sau până la furnizarea dovezii că bunurile au fost returnate, în funcție de care dintre cele două evenimente a avut loc mai devreme.
19. În cazul în care Consumatorul nu își îndeplinește obligația de a returna bunurile fără a notifica Comerciantul cu privire la întârziere și fără a oferi un motiv întemeiat pentru aceasta, se consideră că și-a retras declarația de a exercita retragerea din contract.
20. Atunci când, în legătură cu executarea contractului, Comerciantul a suportat cheltuieli, iar Consumatorul se retrage din contract, Comerciantul are dreptul să rețină suma relevantă pentru cheltuielile suportate sau să solicite plata acestora.
21. Consumatorul nu are dreptul de a se retrage din contract dacă obiectul contractului este: bunuri cu inscripții sau fotografii individuale - produse personalizate de orice tip la cererea prealabilă a clientului
22. Comerciantul va rambursa Consumatorului prețul plătit de acesta pentru bunurile returnate.
23. La fiecare comandă de bunuri supuse serviciului de garanție, comerciantul emite un card de garanție corespunzător sau o cerere pentru furnizarea unei garanții comerciale, cu detaliile bunurilor și perioadele de garanție.
23.1. Consumatorul nu poate contesta conformitatea bunului de consum cu contractul de vânzare-cumpărare atunci când:
(1). la încheierea contractului, acesta știa sau nu putea să nu cunoască neconformitatea;
(2). Discrepanța se datorează materialelor furnizate de utilizator.
24. Toate produsele oferite pe site și care fac obiectul garanției sunt destinate exclusiv uzului casnic.
25. Serviciul de garanție se asigură prin livrarea produsului promovat către un centru de service autorizat, pe cheltuiala clientului.
26. Produsul trebuie să fie însoțit de un certificat de garanție completat, semnat și ștampilat integral și de un aviz (conosament) de la serviciul de curierat care să ateste suma plătită pentru bunuri sau de o factură, dacă există;
27. Garanția acoperă doar părțile electrice ale produsului.
28. Garanția nu acoperă:
-deteriorări cauzate de rupere, forfecare, supraîncălzire, topire etc.
- daune cauzate de supraîncărcare, utilizare necorespunzătoare, depozitare necorespunzătoare sau neglijență din partea clientului;
- daune provocate în timpul transportului și al operațiunilor de încărcare și descărcare;
- daune cauzate de elemente naturale, incendiu, fulgere, inundații, cutremure
- deteriorarea accesoriilor, lămpilor, bateriilor, acumulatorilor, conexiunilor, furtunurilor, periilor, filtrelor, sacilor de gunoi, agitatoarelor, grătarelor, cuțitelor, ulcioarelor, ceștilor, sitelor, cablurilor, telecomenzilor etc.
- deteriorarea produsului atunci când este utilizat în scopuri comerciale (altele decât „utilizarea casnică”);
- deteriorarea cauzată de uzură în timpul utilizării normale (destinate).
- electrocutare, forță majoră etc.
29. Garanția este invalidă dacă:
- cardul de garanție a fost pierdut
- integritatea fizică a produsului este compromisă;
- s-a făcut o încercare de reparare și/sau modificare a produsului de către persoane neautorizate
- există daune cauzate de o funcționare incorectă;
- în caz de impact chimic, electric sau de altă natură care nu are legătură cu funcționarea normală a produsului.
- există o discrepanță între produs și documentele însoțitoare
- cardul de garanție nu este completat, semnat și ștampilat corespunzător sau dacă datele din acesta au fost modificate sau corectate.
30. Indiferent de garanție, vânzătorul este răspunzător pentru neconformitatea bunurilor cu contractul de vânzare-cumpărare conform Legii privind protecția consumatorilor.
Artă. 112. (1) În cazul neconformității bunurilor de consum cu contractul de vânzare-cumpărare, consumatorul are dreptul să depună o reclamație, solicitând vânzătorului să aducă bunurile în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare. În acest caz, consumatorul poate alege între repararea bunurilor sau înlocuirea acestora cu unele noi, cu excepția cazului în care acest lucru este imposibil sau metoda de compensare aleasă de el este disproporționată în raport cu cealaltă.
(2) O metodă de despăgubire pentru consumator se consideră disproporționată dacă utilizarea sa impune vânzătorului costuri care, în comparație cu cealaltă metodă de despăgubire, sunt nerezonabile, ținând cont de:
1. valoarea bunurilor de consum dacă nu ar exista lipsă de conformitate;
2. importanța neconformității;
3. posibilitatea de a oferi consumatorului o altă metodă de compensare care nu este asociată cu inconveniente semnificative pentru acesta.
Artă. 113. (1) În cazul în care bunurile de consum nu sunt conforme cu contractul de vânzare-cumpărare, vânzătorul este obligat să le aducă în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare.
(2) Bunurile de consum trebuie aduse în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare în termen de o lună de la data reclamației consumatorului.
(3) După expirarea termenului prevăzut la alin. 2 consumatorul are dreptul de a rezilia contractul și de a i se rambursa suma plătită sau de a solicita o reducere a prețului bunului de consum în conformitate cu art. 114.
(4) Punerea bunurilor de consum în conformitate cu contractul de vânzare-cumpărare este gratuită pentru consumator. El nu datorează niciun cost pentru transportul bunului de consum sau pentru materialele și manopera aferente reparației acestuia și nu trebuie să sufere inconveniente semnificative.
(5) Consumatorul poate solicita, de asemenea, despăgubiri pentru daunele suferite ca urmare a neconformității.
Artă. 114. (1) În cazul neconformității bunurilor de consum cu contractul de vânzare-cumpărare și când consumatorul nu este mulțumit de soluționarea reclamației în temeiul art. 113, acesta are dreptul să aleagă între una dintre următoarele opțiuni:
1. rezilierea contractului și rambursarea sumei plătite de acesta;
2. reducere de preț.
(2) Consumatorul nu poate solicita rambursarea sumei plătite sau o reducere a prețului bunurilor atunci când comerciantul este de acord să înlocuiască bunurile de consum cu unele noi sau să repare bunurile în termen de o lună de la depunerea reclamației de către consumator.
(3) Comerciantul este obligat să satisfacă o cerere de reziliere a contractului și să ramburseze suma plătită de consumator, atunci când, după ce a satisfăcut trei reclamații ale consumatorului prin efectuarea de reparații ale acelorași bunuri, în perioada de garanție prevăzută la art. 115, există o altă apariție a neconformității bunurilor cu contractul de vânzare-cumpărare.
(4) Consumatorul nu poate solicita rezilierea contractului dacă neconformitatea bunurilor de consum cu contractul este nesemnificativă.
Artă. 115. (1) Consumatorul își poate exercita dreptul în temeiul prezentului articol în termen de până la doi ani de la livrarea bunurilor de consum.
(2) Termenul prevăzut la alin. 1 încetează să curgă pe durata necesară reparării sau înlocuirii bunului de consum sau pentru ajungerea la un acord între vânzător și consumator pentru soluționarea litigiului.
(3) Exercitarea dreptului consumatorului în temeiul alin. 1 nu este obligat de niciun alt termen pentru depunerea unei cereri, altul decât termenul prevăzut la alin. 1.
Proprietate intelectuală
31. Drepturile de proprietate intelectuală asupra tuturor materialelor și resurselor aflate pe site-ul Comerciantului (inclusiv bazele de date disponibile) sunt protejate în temeiul Legii privind drepturile de autor și drepturile conexe, aparțin Comerciantului sau persoanei desemnate respective care a transferat dreptul de utilizare Comerciantului și nu pot fi utilizate cu încălcarea legislației aplicabile.
32. În cazul copierii sau reproducerii informațiilor în afara limitelor permise, precum și în cazul oricărei alte încălcări a drepturilor de proprietate intelectuală asupra resurselor Comerciantului, Comerciantul are dreptul să solicite despăgubiri pentru daunele directe și indirecte suferite în totalitate.
33. Cu excepția cazurilor în care este convenit în mod expres, Utilizatorul nu are dreptul să reproducă, să modifice, să șteargă, să publice, să distribuie și să dezvăluie în alt mod resursele informaționale publicate pe site-ul Comerciantului.
34. Comerciantul se angajează să depună toate eforturile pentru a se asigura că Consumatorul are acces normal la serviciile furnizate.
35. Comerciantul își rezervă dreptul de a suspenda accesul la serviciile furnizate. Comerciantul are dreptul, dar nu și obligația, de a șterge, la discreția sa, resursele informaționale și materialele publicate pe site-ul său web.
Rezilierea și anularea contractului
36. Comerciantul are dreptul, la discreția sa, fără notificare prealabilă, de a rezilia unilateral contractul dacă constată că serviciile furnizate sunt utilizate cu încălcarea acestor termeni și condiții generale, a legislației Republicii Bulgaria și a standardelor morale general acceptate.
37. Cu excepția cazurilor prevăzute în acești Termeni și Condiții Generale, contractul dintre părți va înceta, de asemenea, la încetarea activităților Comerciantului sau la încetarea întreținerii site-ului său web.
38. În afara cazurilor specificate mai sus, oricare dintre părți poate rezilia prezentul contract printr-un preaviz de o săptămână adresat celeilalte părți în cazul neîndeplinirii obligațiilor contractuale.
39. Forma scrisă a contractului se consideră îndeplinită prin trimiterea unui mesaj de e-mail, apăsarea unui buton electronic pe o pagină cu conținut completat sau selectat de Utilizator sau bifarea unei casete de pe site etc. în mod similar, în măsura în care declarația este înregistrată din punct de vedere tehnic într-un mod care permite reproducerea acesteia.
Clauza de salvare
40. Părțile declară că, în cazul în care oricare dintre clauzele acestor Termeni și Condiții Generale se dovedește a fi invalidă, acest lucru nu va duce la invaliditatea întregului contract sau a celorlalte părți ale acestuia. Clauza invalidă va fi înlocuită cu dispozițiile imperative ale legii sau ale practicii consacrate.
Modificarea termenilor și condițiilor generale
41. Comerciantul se angajează să notifice Utilizatorii cu privire la orice modificare a acestor termeni și condiții generale în termen de 7 zile de la apariția acestei circumstanțe, la adresa de e-mail specificată de Utilizator.
42. În cazul în care Utilizatorul nu este de acord cu modificările aduse termenilor și condițiilor generale, acesta are dreptul de a se retrage din contract fără a invoca un motiv și fără a datora despăgubiri sau penalități. Pentru a exercita acest drept, Consumatorul trebuie să notifice Comerciantul în termen de o lună de la primirea notificării în temeiul articolului precedent.
43. În cazul în care Utilizatorul nu își exercită dreptul de retragere din contract în conformitate cu procedura prevăzută în acești termeni și condiții generale, modificarea se consideră acceptată de Utilizator fără obiecții.
Legea aplicabilă
44. Dispozițiile legislației actuale a Republicii Bulgaria se aplică tuturor aspectelor care nu sunt reglementate de acești Termeni și Condiții Generale.
Înregistrare și identificare
Comerciantul identifică Utilizatorii Site-ului prin stocarea fișierelor jurnal pe serverul Site-ului.
Comerciantul are dreptul de a colecta și utiliza informații despre Utilizatori în baza și în scopul executării contractului încheiat cu Utilizatorul în conformitate cu termenii și condițiile generale. Informațiile prin care persoana poate fi identificată pot include date cu caracter personal specificate în termenii și condițiile generale, precum și orice alte informații pe care persoana le furnizează în mod voluntar în timpul înregistrării. Informațiile includ, de asemenea, orice alte informații pe care Utilizatorul le introduce, utilizează sau le furnizează atunci când utilizează serviciile.
Doar persoanele cu vârsta peste 16 ani se pot înregistra pe site. La înregistrare, persoana bifează o căsuță prin care declară că are cel puțin 16 ani.
Comerciantul acționează cu diligență și este responsabil pentru protejarea informațiilor despre Utilizator care i-au devenit cunoscute la înregistrare, cu excepția cazurilor de forță majoră, eveniment accidental sau acțiuni rău intenționate ale unor terțe părți.
În formularul de înregistrare completat de Utilizator la înregistrare, Comerciantul indică natura obligatorie sau voluntară a furnizării datelor și consecințele refuzului furnizării acestora.
Comerciantul poate divulga date cu caracter personal către terți numai în cazurile prevăzute de lege și în circumstanțele prevăzute de lege sau cu consimțământul explicit al Utilizatorilor.
Utilizatorul se poate înregistra completând formularul de înregistrare electronic relevant, disponibil în timp real (online) pe internet pe site-ul Comerciantului, pentru a-și exprima acordul cu Termenii și Condițiile Generale.
Prin apăsarea butonului virtual cu textul „Înregistrare” sau alt text similar, având forța confirmării scrise a Termenilor și Condițiilor Generale, Utilizatorul face o declarație electronică în sensul Legii privind Documentele Electronice și Semnătura Electronică, prin care declară că este la curent cu Termenii și Condițiile Generale, le acceptă și se angajează să le respecte. Comerciantul poate stoca adresa IP a Utilizatorului în fișiere jurnal pe serverul său, precum și orice alte informații necesare pentru identificarea acestuia și reproducerea declarației sale electronice de acceptare a Termenilor și Condițiilor Generale în cazul unui litigiu. Textul Termenilor și Condițiilor Generale este disponibil pe internet, pe site-ul Comerciantului, într-un mod care permite stocarea și reproducerea acestuia.
La completarea cererii de înregistrare, Utilizatorul este obligat să furnizeze date complete și corecte privind identitatea (pentru persoanele fizice), statutul juridic (pentru persoanele juridice) și alte date solicitate de formularul electronic al Comerciantului, precum și să le actualizeze în termen de 7 (șapte) zile de la modificarea acestora. Utilizatorul declară că este de acord să furnizeze datele cu caracter personal solicitate, garantând astfel că datele pe care le furnizează în timpul procesului de înregistrare sunt adevărate, complete și exacte și că le va actualiza prompt în cazul în care acestea din urmă se modifică. În cazul furnizării de date incorecte, Comerciantul are dreptul de a rezilia sau suspenda imediat și fără notificare prealabilă furnizarea serviciilor, precum și menținerea înregistrării Utilizatorului.
La înregistrare, Utilizatorul primește un nume de utilizator unic, care poate fi adresa de e-mail specificată de Utilizator sau date de utilizator din rețele sociale sau servicii de identificare terțe, și o parolă pentru accesul la serviciile disponibile prin intermediul site-ului web.
Utilizatorul își poate gestiona profilul de utilizator pe site. Prin intermediul profilului tău.
Numele de utilizator cu care se înregistrează Utilizatorul nu îi conferă niciun alt drept, cu excepția celor specificate expres în acești termeni și condiții.
Solicitantul înregistrării, în calitatea sa de reprezentant al unei persoane juridice, este obligat să își înscrie numele complet, respectiv adresa. denumirea persoanei juridice pe care o reprezintă.
Utilizatorul este obligat să depună toate eforturile rezonabile și să ia măsurile necesare pentru a-și proteja parola, precum și să nu o divulge terților și să notifice imediat Comerciantul în cazul accesului neautorizat, precum și în cazul probabilității sau suspiciunilor unui astfel de acces. El își asumă responsabilitatea și riscul pentru protejarea parolei sale, precum și pentru toate acțiunile întreprinse de el sau de o terță parte utilizând parola sa.